Vanavond stelt mmMechelen Feest haar eigen, gloednieuwe
logo voor aan het grote publiek. Het logo kwam tot stand in nauwe samenwerking
met de opleiding Interactive Multimedia Design van Thomas More. Tweedejaarsstudent
Bram Rutten leverde het winnende design en ziet zijn logo vanaf nu prijken op
alle communicatiedragers en promomateriaal van mmMechelen Feest.

 

In september dit
jaar werd het startschot gegeven voor de fusie van de twee aparte vzw’s
‘Mechelse Feesten’ en ‘MMMechelen’ tot één vzw, genaamd mmMechelen Feest. Nu heeft
de evenementenorganisatie ook haar eigen, herkenbare logo.

Creatieve pool in Thomas More

Voor de realisatie
van het logo deed de stad beroep op de creatieve pool die de hogeschool Thomas
More rijk is. Er werd nauw samengewerkt met de klas 2de jaar Interactive
Multimedia Design. “Het is een bewuste keuze om met studenten te werken.
Betrokkenheid staat immers centraal in de uitbouw van mmMechelen Feest. De
feesten zijn van iedereen en dat willen onder andere op deze manier duidelijk
maken”, aldus Kristof Calvo, voorzitter mmMechelen Feest.

 

40 tweedejaarsstudenten
gingen uiteindelijk samen met hun docenten aan de slag om een logo te ontwerpen.
Een jury bestaande uit vaste medewerkers van de afdeling Marketing &
Communicatie en van mmMechelen Feest koos uit alle voorstellen een winnaar. Het
gekozen logo werd ontworpen door Bram Rutten, een 21-jarige jongeman uit Hever.

Vijf aanwinsten als bestuurders

Afgelopen maandag
hield mmMechelen Feest haar eerste algemene vergadering. Heel bewust valt de AV
van mmMechelen Feest met de volledige gemeenteraad, opnieuw een keuze van
maximale betrokkenheid. Daarnaast werden vijf externe bestuurders aangesteld.
En dat zijn niet de minste. Werden aangeduid als bestuurder: Sihame El
Kaouakibi (directeur Let’s Go Urban en Antwerpenaar van het jaar in 2011), Sam
Jaspers (directeur Ultratop 30), Dorian van der Brempt (directeur van
cultuurhuis DeBuren), Clo Willaerts (social media experte bij Sanoma) en Veerle
Van Goethem (coördinatie opleiding Event Concept en Organisatie Thomas More).

 

 “Deze vijf
bestuurders zijn een absolute verrijking voor onze organisatie en het
evenementenbeleid van de stad. De komende maanden is er nog veel werk en zij
zullen zeker hun steentje kunnen bijdragen”, weet Calvo.

Share This